Perempuan Nak Kahwin Lelaki Kaya, Lelaki Miskin Macam Mana?


Semalam ada terbaca kat satu page pasal perempuan pilih lelaki yang dikira stabil dari segi ekonomi untuk dijadikan pasangan. Antara komen-komen pedas yang ditulis macam kat bawah ni :

1. Lelaki miskin ni cuba fikir, kala dia ada anak perempuan, dia nak ke kahwinkan anak perempuan dia dengan lelaki miskin jugak?

2. Selagi ada kudrat improvekan diri...sediakan keperluan asas. Kalau keperluan asas pun tak mampu nak bagi....gua pun berfikir dua tiga kali nak kahwin dengan lelaki camtuuuuu.............

3. Takde la nak yang kaya sangat pun.. kang takleh geng, susah plak...yang stabil je. Kena realistik. Setakat cinta tak bagi kenyang perut wehhh :lol:

4. Kalau miskin, boleh diubah, asalkan rajin dan ada kemahuan, InsyaAllah. Yelah parents pun kalau nak kahwinkan anak mesti la cari yang sekufu, yang boleh jaga anak depa elok-elok, bukan kasi anak kahwin pastu melarat miskin. 

Yang ni komen-komen daripada pembaca..komen anda macam mana?

Perempuan Nak Kahwin Lelaki Kaya, Lelaki Miskin Macam Mana? Perempuan Nak Kahwin Lelaki Kaya, Lelaki Miskin Macam Mana? Reviewed by Nick Nashram on 20:42:00 Rating: 5

21 comments:

  1. Dia ada pekerjaa. Sepatutnya tak dipertikaikan. Kalau dia usaha mungkin dapat lebih stabilkan ekonomi dia. Kalau hanya sebab tu keluarga tersebut suruh beralih arah macam tak patut.

    ReplyDelete
  2. err , payah nak jawab . hehehe

    singgah sini .. meh folo kita if blm .. i will follow back !! salam ukhwah ! . :)

    ReplyDelete
  3. mungkin betul, hehe...
    semua mak ayah, nak yg terbaik untuk aanak-anak :)

    ReplyDelete
  4. Bagi cik akak lah....cik akak tak memilih...yang penting lelaki tu bertanggungjawab menjadi ketua keluarga,mampu membimbing anak2, dan soal duit tu kita boleh cari..yang penting berusaha....Paling penting carilah rezeki yang halal kan :)

    ReplyDelete
  5. semua lelaki nak yang cantik rupa je, yang kurang cantik macam mana? :'(

    ReplyDelete
  6. Zaman skrg yg mmg semua tgh NAIK ni kalau life tak stabil, tak payah fikir nak kahwin lagi la... Melainkan kalau dah tak tahan sgt kahwin tu mmg akan terjebak dlm maksiat, yg tu dah kira wajib kahwin la tu..

    ReplyDelete
  7. dia tak cakap pun cari lelaki kaya, dia cakap cari lelaki yang stabil...normal la tu.

    ReplyDelete
  8. rezeki jodoh pertemuan ditangan Tuhan..selagi ada usaha pasti akan berjaya..In syaa Allah..singgah sulung ke sini.

    ReplyDelete
  9. bagi saya miskin kaya bukan ukuran skg ni..kaya kalau buat keja haram..pun xleh jugak..kalau kaya xpandai urus harta..xleh juga..dan kaya leh jadi miskin...yang jadi kayu ukur adalah tanggungjawab..kalau miskin tapi dia berusaha,tak mengeluh napa la miskin tak kaya2..pasti ada jalannya...mungkin laki miskin..tapi bila dah ada anak..disitu la nasib generasi berubah...fuh!

    ReplyDelete
  10. entahlah.xpasti nak komen apa.

    Tapi bagi aku lah,1st aku tgk agama dia.Pastu aku tgk dia stabil ke tak.Pastu baru aku pk dia serasi ke x ngan aku.Dah cukup.

    ReplyDelete
  11. sejujurnya kalau saya biarlah kedudukan dia stabil sebab sekarang ni kos sara hidup tinggi woo..hehehe

    ReplyDelete
  12. I think it's same as matrealistis boy...

    ReplyDelete
  13. I think it's same as matrealistis boy...

    ReplyDelete
  14. Bagi aku, aku tak kisah sangat. Rezeki biar Allah tentukan. Tengok mak ayah aku cukup la. Bukan kaya pun, tapi dapat besarkan juga anak seramai 7 orang walaupun tak kaya. Dan mereka masih bahgia sebagai suami isteri. =)

    ZH Blogger

    ReplyDelete
  15. Tak semstinya lelaki tu kaya, akan kaya selamanya...pd sy biar kaya agamanya, dan kaya hati dengan rasa kasih sayang baru menjamin kebahagiaan rumahtangga...

    Rezeki Allah yang tentukan, jika niat kita adalah baik, ada bahagiannya yang akan Allah berikan...

    ReplyDelete
  16. Kawin loan... 2 ka dkira kukuh kerr...?? Hutang sna sini..

    ReplyDelete
  17. Xda yg nk bg cklat sbji pun lau dibeli ngn cinta- :|

    ReplyDelete
  18. Xda yg nk bg cklat sbji pun lau dibeli ngn cinta- :|

    ReplyDelete
  19. Xda sapa nk laki yg susah lg myusahkan

    ReplyDelete

Terima kasih kerana tinggal komen di artikel ini. Komen yang mengandungi iklan dan provokasi akan dipadam oleh admin. Untuk tujuan promosi, iklan dan review produk, sila hubungi saya menerusi email nick87siriusblack@gmail.com.

Terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.