Beza Bayi Di Palestin & Bayi Di Malaysia

Cuba korang tengok gambar kat bawah. 2 situasi yang berbeza. Kalau di Gaza bayi dan kanak-kanak Palestin nyawa mereka melayang angkara peluru yahudi laknattullah tapi di Malaysia nyawa bayi ini melayang kerana dicampak oleh ibu bapanya ke dalam tong sampah. Perangai lebih kurang macam yahudi.

 

Sedih tengok..apalah dosa bayi..baru nak kenal dunia dah buat macam tu. Lembu pun sayangkan anaknya. Orang yang pergi sentuh anaknya konpem kena kejar. Ni manusia..memang yang buang bayi ni lebih teruk daripada lembu. Moga-moga manusia yang buang bayi ni dapat balasan yang setimpal dari Allah swt. 

P/S : Sama-sama doa untuk rakyat Palestin : Ya Allah hukumlah Israel dalam peperangan ini Ya Allah. Mudah-mudahan perjuangan saudara kami di Gaza dipermudahkan dengan pertolonganmu Ya Allah.

Entri lain yang anda mesti baca :
Beza Bayi Di Palestin & Bayi Di Malaysia Beza Bayi Di Palestin & Bayi Di Malaysia Reviewed by Nick Nashram on 6:44:00 PTG Rating: 5

26 ulasan:

  1. nice entryy...kte ptot bersyukur dpt tggl kt sni,tpi ad plak manusia2 yg xtw nk hargai tu sume...

    BalasPadam
  2. memang berbeza...orang kat palestin tak sama dengan orang kita...pray for Gaza...

    BalasPadam
  3. sedihhhh nyaa ;'(

    Yaallah lindungi laa mereka disana (Gaza) Amin..

    BalasPadam
  4. same2 tak berdosa..yang berdosanya, si pembunuh...

    BalasPadam
  5. aminn aminn aminn ya rabbal alamin..
    betul, haiwan bila org usik anak dia pun dia marah inikan pulak manusia. apa laa dosa anak kecik tu baru nak melihat dunia.

    BalasPadam
  6. sedihnya tgkk..bayi2 yg x berdosa

    BalasPadam
  7. kat mesia, dorang ingat anak buleh recycle.. tu yang dorang buang. mana tau, dapat dikitar semula.. haha.

    tapi apapon, lets pray for gaza. n semua saudara2 seakidah kita di seluruh dunia yang sedang ditindas.

    BalasPadam
  8. bile tgk berita kat tv psl buang bayi ni rase nak tikam je mak ng bapak budak tu..geram tollbia dorang rs mati sesame..kesiannye baby tu..:(

    BalasPadam
  9. entah la kan....bayi di palestin memerlukan kehidupan...tp mati kerana kekejaman...tp di malaysia mati kene buang...

    BalasPadam
  10. Serious.. Rasa nk nangis tgk ni.. Hurmmm

    BalasPadam
  11. salam dear, sue bw here.. btw nak minta tolong klik button G+1 kat akhir entry sue.. komen sekali nanti senang sue nak hit awak balik ^^ tolong yea :)
    http://ordinarygurl-sue.blogspot.com/2012/11/i-phone-5-gadjet-pilihan.html

    BalasPadam
  12. byk beza kan :(

    tumpang bace cni jom ke blog sy jgk ek :) follow taw :D

    Tak Mungkin Benar

    BalasPadam
  13. Tu orang panggil bengong nama nya buang anak merata. Kalau taknak bagi pada pusat kebajikan. Alahaiii pendek pemikiran panjang nafsu.

    BalasPadam
  14. nice entri bro. entri ini buat aku berpikir. apapun kita perlu doa saudara kita di sana bro.

    BalasPadam
  15. ouch. . benar. ada kebenaran.
    bangkitlah wahai rakyat malaysia.

    BalasPadam
  16. thanks awok ! toce toce ;DD .. btw, gambar mangsa palestin nih sangat menyentuh perasaan >.<

    BalasPadam
  17. rakyat malaysia pun ramai yg dah ngikut perangai mcm yahudi. Tengok cara pakaian pun udah la. huhu...

    BalasPadam
  18. kesian nye nak tgk dua2 gmbr ni x sampai hati humm

    Semoga mereka disana semua selamat seluruhnya dilindungi oleh Allah s.w.t.

    BalasPadam
  19. kita patut bersyukur menjadi rakyat Malaysia betul tak?

    BalasPadam
  20. sedeynya tengok baby2 yang tidak berdosa..
    Ya Allah lindungi mereka Gaza
    Amin

    BalasPadam
  21. byk bezanya...
    spechless la.. tak terkuar ape yg nk ckp.
    ape pun doakan utk gaza.. aminnn..

    BalasPadam
  22. Amin untuk keselamatan Gaza.Kesiannyala baby tu.Da la comel.Tergamak diorang buat cmtu.Huhuh.Sedih.

    BalasPadam
  23. siapa yang gamak bunuh bayi yang tidak berdosa tu adalah golongan yahudi.. sama seperti yahudi yang gamak bom dan tempah bayi2 yang tidak berdosa huu sedih tgok keadaan sana (T_T)

    BalasPadam
  24. kerana terlalu sedih denganpenderitaan umat Islam di Ghaza, maka terciptalah sajak saya ini>> http://ieta-myblog.blogspot.com/2012/11/ya-allah-selamatkanlah-saudara-saudara_20.html
    Bersyukur kita di Malaysia tidak sampai ke tahap itu walau anasir barat berleluasa dengan dahsyat. O ya, macamana nak dapatkan gambar macam en. Nick kat header tu ya? kongsi sikit... tqvm

    BalasPadam

Terima kasih kerana tinggal komen di artikel ini. Komen yang mengandungi iklan,spam dan provokasi akan dipadam oleh admin. Untuk tujuan promosi, iklan dan review produk, sila hubungi saya menerusi email nick87siriusblack@gmail.com.

Terima kasih.

Dikuasakan oleh Blogger.