BioXcellent GuotXcid Supplemen Untuk Merawat Gout Dan Sakit Sendi

BioXcellent GuotXcid Supplemen Untuk Merawat Gout Dan Sakit Sendi l Sejak kebelakangan ini, ramai golongan muda yang didiagnos menghidapi penyakit gout terutamanya golongan lelaki. Kalau dulu, penyakit gout ni lebih tular di kalangan dewasa 40 an, tapi sekarang ni yang berumur belasan tahun pun dah menderita penyakit gout. 

Orang kata beringat sebelum kena. Walaupun umur saya baru mencecah 30, tapi untuk memastikan badan sentiasa sihat dan terhindar dari sakit sendi, gout dan uric acid, pengambilan supplemen sangat penting. Di pasaran, bermacam-macam jenis supplemen khas untuk gout ini dijual tetapi anda pasti ke produk yang diguna itu benar-benar selamat dan mendapat kebenaran dari Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM)?


Bagi nak kekal sihat macam saya dan juga bagi mereka yang menghadapi masalah sakit sendi, gout dan uric acid, saya nak memperkenalkan satu produk yang saya telah cuba iaitu BioXcellent GuotXcid. Ia bukan sahaja sesuai untuk dijadikan supplemen harian untuk melegakan sakit sendi dan gout malah berfungsi untuk menyihatkan seluruh badan.

BioXcellent GuotXcid Mencegah Dan Membantu Merawat Gout, Sakit Sendi, Sakit Kepala Dan Keletihan


Penyakit gout kebiasaanya menyerang ibu jari kaki (lebih kurang 75% daripada serangan pertama). Ibu jari kaki akan menjadi merah, panas, bengkak dan tersangat sakit. Serangan selalu berlaku secara tiba-tiba, kerap kali semalaman. Sendi yang diserang menjadi bisa sehinggakan geseran dengan selimut pun menyeksakan. Sakit mungkin berlarutan berhari-hari, atau sekurang-kurangnya 1-2 minggu untuk reda jika tidak dirawat. 


Gout boleh menyerang sendi-sendi lain seperti buku lali, lutut, pergelangan tangan dan jari. Benjolan akan timbul dekat sendi dan cuping telinga yang disebabkan oleh timbunan asid urik yang mungkin kelihatan seperti kapur. Peningkatan uric acid sering dikaitkan dengan peningkatan usia, obesiti, kencing manis, penyakit jantung iskemia dan darah tinggi.

Ia berpunca dari faktor persekitaran, gaya hidup pemakanan tidak sihat, tidak teratur, tambahan lagi amalan ‘fast food’ yang menjadi kebiasaan, memudahkan lagi penyakit ini menyerang sesiapa juga. Individu yang berumur 65 tahun dan ke atas berpotensi lebih tinggi untuk menghadapi masalah keradangan sendi dan otot.

Bagi saya sendiri, setakat ini masih lagi sihat walaupun kadang-kadang kaki tu rasa berdenyut disebabkan aktiviti harian yang padat, terutamanya kaki kanan. Biasalah, kerjaya sebagai guru ni memang sedikit memenatkan, naik turun tangga untuk ke kelas. Bila pergi berjogging pada waktu petang, agak terasa sakit jugak bila hayunan kaki tu mencecah jogging track. Berkali-kali disapu dengan krim, masih lagi tak hilang sakitnya.


Baru-baru ni saya diperkenalkan dengan satu produk iaitu BioXcellent GuotXcid yang mana saya amal minumnya setiap pagi selepas sarapan. Perubahan ketara boleh dirasakan sebelum dan selepas menggunakan produk supplemen ini. Dan yang terbaru sekali semasa balik kampung sempena hari raya, dengan cuaca yang panas dan kesesakan jalan raya yang teruk selama 12 jam, saya mengalami sakit kepala yang berdenyut dengan pantas serta lenguh-lenguh pada sendi. Alhamdulillah, dengan minum BioXcellent GuotXcid, dalam masa 10 minit sahaja, sakit kepala saya hilang! Secara tak langsung, membantu tubuh badan lebih segar dan kekal bertenaga untuk mengajar di sekolah.

Kelebihan BioXcellent GuotXcid

BioXcellent GuotXcid adalah formula terbaik 100% Botanic Safe, gabungan Buah Delima, Anggur Merah, Epal Hijau, Lemon dan Nanas. Isi serbuk dalam setiap kandungan botol seberat 700 gram terkandung adunan ramuan seperti Maltodextrin, Fructose, Gum Acacia, Tricalcium Phosphate, Serbuk Jus Nanas, Serbuk Jus Eple Hijau, Serbuk Buah Delima, Serbuk Jus Anggur Merah, Serbuk Jus Lemon, Serbuk Jus Oren dan Citric Acid.


Kelebihan BioXcellent GuotXcid merawat gout dan uric acid, menghilangkan sakit, bisa dan denyutan, meredakan bengkak, mengelakkan pembentukan asid uric, membaiki penapis buah pinggang, melancarkan perkumuhan, perbanyakkan urine, mengurangkan keletihan, mencuci darah dari toksik merbahaya dan merawat artritis.

Hingga kini, saya masih mengamalkan BioXcellent GuotXcid setiap pagi selepas sarapan. Ia memberi kesan yang baik untuk kesihatan saya.

Cara Pengambilan BioXcellent GuotXcid

Cara pengambilan mudah sahaja, hanya campur 1 skop (20 gram) ke dalam 200ml atau 250ml air suam. Kacau atau goncang sehingga larut dan minum serta merta selepas penyediaan. Pastikan minum air yang mencukupi sepanjang hari untuk kesan yang terbaik. (Amalkan 30 min sebelum makan tengahari).


Tetapi, jika anda hamil, menyusu atau sedang mengambil ubat, sila rujuk kepada doktor atau penasihat perubatan sebelum mengambil sebarang makanan tambahan. 

Tips Kepada Penghidap Gout

- Kurangkan atau hentikan ambil gula putih dan susu pekat manis dalam minuman seharian.
- Kurangkan makan nasi putih , atau ubah ke beras perang (brown rice).
- Bersenam 2-3 kali seminggu.
- Amalkan berjalan kaki sebagai senaman harian. 
- Elakkan makanan berkarbohidrat proses seperti roti dan biskut.
- Elakkan fast food dan juga junk food.
- Kurangkan makanan daging dan lebihkan pengambilan sayuran.

Nak kekal sihat dan cergas? Nak legakan sakit sendi dan gout? Cubalah guna produk BioXcellent GuotXcid ni. Harga hanya RM66 ringgit sahaja. Sebotol BioXcellent GuotXcid boleh guna selama 30 hari. Yang pasti, produk ni dijamin selamat dan mendapat kebenaran dari KKM.

Info lanjut BioXcellent GuotXcid boleh dilayari di www.bioxcellent.com/guot-xcid

BioXcellent - 100% Botanical Safe


Facebook: bioxcellentherbs

BioXcellent GuotXcid Supplemen Untuk Merawat Gout Dan Sakit Sendi BioXcellent GuotXcid Supplemen Untuk Merawat Gout Dan Sakit Sendi Reviewed by Nick Nashram on 11:34:00 AM Rating: 5

3 comments:

Terima kasih kerana tinggal komen di artikel ini. Komen yang mengandungi iklan,spam dan provokasi akan dipadam oleh admin. Untuk tujuan promosi, iklan dan review produk, sila hubungi saya menerusi email nick87siriusblack@gmail.com.

Terima kasih.

Powered by Blogger.