Cara Berkesan Untuk Unblock Websites Dengan Ultrasurf

Facebook tak boleh buka di sekolah, kolej,ipg ?
Facebook  kena block di pejabat ?
Bahan assignment tak boleh nak cari sebab page restricted?


Kalau di institusi pendidikan seperti di Institut Pendidikan Guru (IPG) atau sekolah dan pejabat, websites social media dan websites yang tertentu juga disekat oleh KPM. Kadang-kadang masa nak cari bahan untuk buat kerja memang dah jumpa bahan tu dalam website, tapi tak boleh masuk sebab kena block. 

Bagi pendownload movie tegar, susah nak download movies sebab kebanyakkan websites seperti  Megaupload, Megavideo, filestube.com, fileserve, putlocker.com, thepiratebay.org, depositfiles.com, movie2k.to, duckload.com, and warez-bb.org telah disekat oleh Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM).

Jangan risau, mudah je nak unblock website yang kena block. Kali ni aku nak share cara nak unblock laman web yang sering kena block sama ada di sekolah, pejabat, atau mana-mana wifi.
Korang cuma perlu download sahaja. Pastu dah boleh guna.

Pengguna Chrome

1. Taip download ultrasurf for chrome atau terus KLIK DISINI.
2. Kemudian, tekan butang berwarna hijau ADDED TO CHROME apabila paparan chrome web store telah keluar seperti di bawah.



 3. Akhir sekali, restart Chrome dan icon Ultrasurf akan keluar di bahagian atas kanan browser. Tekan icon tersebut kalau nak tahu dah connected belum. Biasanya kalau connected, icon Ultrasurf berwarna dan disconnected tak berwarna. Contoh di bawah.


Sekarang, boleh je buka mana-mana website yang sebelum ini kena sekat. Untuk pengguna Mozilla dan Internet Explorer, rasanya tiada Add-ons yang support untuk aplikasi Ultrasurf ini.

Post a Comment

4 Comments

  1. terima kasih atas info berguna

    ReplyDelete
  2. WAH MUDAHNYA...KALAU PENTING SGT PERLULAH DIBUAT KOT...KALAU SETAKAT SAJA2 XYAHLAH NK BUANG MASA....TAPI TERPULANGLAH KAN...

    ReplyDelete
  3. Nice tips tp xboleh nk install sesuka hati tnpa kebenaran dept IT. fb je boleh layan pon kt ofis

    ReplyDelete
  4. senang je rupanya ... habislah lepas ni ... heheheee

    ReplyDelete

Terima kasih kerana tinggal komen di artikel ini. Komen yang mengandungi iklan,spam dan provokasi akan dipadam oleh admin. Untuk tujuan promosi, iklan dan review produk, sila hubungi saya menerusi email nick87siriusblack@gmail.com.

Terima kasih.