Cari Pasangan Jauh Atau Pasangan Dekat?


PASANGAN DEKAT

Kawan-kawan aku cakap kahwinlah dengan orang yang dekat, tak adalah dekat sangat. Kalau jauh pun setakat 2 3 jam sudah sampai, tak letih sangat, Jangan kahwin dengan anak jiran sebelah sudahlah..hehe. Nanti raya boring tak boleh balik kampung. Bukan apa, susah nak berjumpa kalau cari pasangan yang jauh, lebih-lebih lagi kalau dah kahwin. Jumpa masa hujung minggu je. Bila berjauh terseksa merindu, sesaat bagai setahun kononnya. Wah wah wah, meriahnya bercinta..

PASANGAN JAUH

Bila nak berkembang zuriat kalau asyik cari pasangan yang dekat..kata diorang la. Bagus jugak kan cari pasangan jauh, bercampur budaya tu. Kalau kahwin orang jauh, luas pengembaraan korang..setakat orang utara kahwin dengan orang timur, kira dekat sebab boleh naik kereta. Tapi dapat orang borneo, kena fikir 2-3 kali jugak la...sebab adventure sangat nak sampai ke sana...huhu 

P/S : Orang kata kalau dah jodoh nak buat macam mana kan..so, korang cari pasangan jauh atau dekat?

Cari Pasangan Jauh Atau Pasangan Dekat? Cari Pasangan Jauh Atau Pasangan Dekat? Reviewed by Nick Nashram on 8:12:00 PTG Rating: 5

21 ulasan:

  1. jauh atau dekat tak kira..klu dah berkenan, rembat je :-)

    BalasPadam
  2. pada kak, suka sangat kalau anak2 kak pilih orang dekat sebagai pasangan sbb bila raya mrk sejalan n tiada masalah nk pilih tempat beraya. macam kak ni org Pahang, kak suka anak2 kawin orang senegeri tapi jodoh tak tentukan tempat yg mak/ayah anak2 suka nampaknya....

    BalasPadam
  3. Kalau satu negeri tak gaduhlah nak balik Raya.. Hehe. Lagi satu kalau ada hal2 kekeluargaan dua2 pihak boleh trt serta smua sama rata kan, sbb dlm negeri jer...

    BalasPadam
  4. ikut hati nak pilih orang KL je sebab dekat. hahahah

    BalasPadam
  5. Orang dekat lah lebih senang rasanya.. Tak gaduh nak balik raya rumah siapa.. Kalau apa2 pun senang.. Tapi, kalau dah jodoh, tak kira jauh atau dekat kan.. :)

    BalasPadam
  6. tak kisah..jauh dari london pun i terima jer. hahahaha

    BalasPadam
  7. kalau jodoh nak buek com mano.
    sorang joho sorang kelantan.
    penat nak travel. hehee

    BalasPadam
  8. kalau sy better yg jauh.. sebbnya sama apa yg abg bgtahu.. tp kalau dpt jodoh yg dekat, sy tak kisah.

    Peace (Y)

    BalasPadam
  9. x kesah.hihi. oversea pon ok

    BalasPadam
  10. Kalau dah jodoh kena terima lah..khawin jauh ni pun bagus sebab dpt berkembang jauh..perjalanan pun makin jauh, luas pengalaman..Akak ni jodoh SABAH+ MELAKA..Alhamdulillah, bahagia...:)

    BalasPadam
  11. Kalau dah jodoh, CV tak kesah la dekat or jauh yang penting hati. Tapi kalau boleh nak y dekat...heheh

    BalasPadam
  12. nak yang jauh . boleh jalan2 . hehe

    http://doradora-chan.blogspot.com/

    BalasPadam
  13. kehidupan selepas jd guru pelatih xtaw lagi..tapi, bila hidup dlm IPG ni nampak rampai juga kwn2 yg org semenanjung dgn org sbh srwk..hehehe..:') Sebab batch bru ni ramai dr sbh srwk..ahhaha...

    Apa yg ptg hati..ahhaa..:p
    Amboi cikgu dah mula plan..:)

    BalasPadam
  14. Jauh baru best. Harap dapat bini Canada ke... Kahkahkah...

    ZH Blogger

    BalasPadam
  15. em,jauh kut, sebab nanti balik kampung rase sesited, yela jarang balik kan? hihi,

    BalasPadam
  16. apa yang adventure sgt tu kalo dapat org borneo? hahaha naek kapal terbang? :P

    BalasPadam
  17. Tak ada orang dekat yang menarik..so kena cari yang jauh jugak...

    BalasPadam
  18. harap2 jodoh nanti dpt org jauh sikit.. seronok kalau balik kg nanti. jgn jd macam kazen sy kawen dgn org singa 7 thn skali bru balik. huhu

    BalasPadam
  19. ceh yg penting bahagia xde cerai berai..

    BalasPadam
  20. jauh dan dekat x kisah..kalau dah jodoh redha jer..hheee

    BalasPadam

Terima kasih kerana tinggal komen di artikel ini. Komen yang mengandungi iklan,spam dan provokasi akan dipadam oleh admin. Untuk tujuan promosi, iklan dan review produk, sila hubungi saya menerusi email nick87siriusblack@gmail.com.

Terima kasih.

Dikuasakan oleh Blogger.