5 Deadly Words Used By The Men & Women

5 Deadly Words Used By The Men

1. FINE 
Ayat ini biasanya digunakan oleh lelaki bila dia mengalah sebab nak jaga hati girlfriend dia walaupun dia tahu yang dia betul tentang perkara tersebut. Contoh : "FINE, memang silap saya pun..........."

2. NOTHING
Maknanya dia memang tak sembunyi apa pun perkara dari anda. Contoh : jika anda tanya kenapa dia nampak stress, mesti dijawab "NOTHING, busy dengan kerja je".

3. GO AHEAD
Maknanya dia bagi kebenaran untuk anda buat sesuatu. Tapi kena ingat, kalau anda ada masalah, jangan datang mengadu dekat dia.Contoh : "Ha, kalau awak bersungguh-sungguh nak pergi ke tempat  tu, GO AHEAD!".

4. WHATEVER
Ayat ini digunakan untuk menggambarkan lelaki bila dia dah malas nak bergaduh dengan girlfriend dia. Contoh : "WHATEVER la awak cakap cakap apa pun".

5. THAT’S OK
Ayat ini sebenarnya digunakan bila lelaki nak tenangkan jiwa girlfriend dia yang tengah ditimpa masalah. Contoh : "THAT'S OK, rosak sikit je tepon ne, nanti saya beli yang lain eh".

 5 Deadly Words Used By The Women

1. FINE
Ayat ini biasanya perempuan guna bila dia nak stop pertengkaran sebab dia tahu yang dia betul dan anda kena diam. Contoh : "kalau awak betul tak ada perempuan lain, FINE!. Tapi kalau saya jumpa siap awak".

2. NOTHING
Bila perempuan cakap macam ne, ini bermakna ada something yang dia sembunyi atau tak nak bagitahu anda. Contoh : bila anda SMS dia dan cara dia reply nampak macam tak ada mood je. Bila ditanya dia cakap sepatah je "NOTHING....."

3. GO AHEAD
Kepada lelaki sekalian, jangan salah faham ye. Ini bukan bermakna girlfriend anda bagi kebenaran tapi lebih kepada amaran supaya jangan buat benda tu. Contoh : "awak ne dah banyak kali saya suruh berhenti hisap rokok tapi tak dengar jugak..hurmmm..GO AHEAD hisap rokok tu".
4. WHATEVER
Ini adalah cara lain bila perempuan nak cakap "LANTAK LA KAU". Contoh : jika anda cuba bandingkan dia dengan perempuan lain, mesti dia akan cakap " WHATEVER !".

5. THAT’S OK
Bila perempuan cakap guna ayat ne, maknanya dia tengah fikir bila dan bagaimana anda akan buat silap supaya dia dapat kenakan balik. Contoh : bila anda terlambat untuk call dia nak ucap selamat hari jadi, so dia akan cakap " THAT'S OK". Mungkin masa birthday anda dia akan buat benda yang sama.

Post a Comment

2 Comments

Terima kasih kerana tinggal komen di artikel ini. Komen yang mengandungi iklan,spam dan provokasi akan dipadam oleh admin. Untuk tujuan promosi, iklan dan review produk, sila hubungi saya menerusi email nick87siriusblack@gmail.com.

Terima kasih.