Berkenan Tak Dengan Honda CRZ?

Honda CR-Z di Malaysia telah dilancarkan pada 3 Nov 2011, khamis lalu. Kereta ini berharga RM111,488.50. Tetapi harga kereta Honda CR-Z di atas jalan RM 115,000.00. Kereta Honda CR-Z ini adalah kereta Hybrid Sporty 2 pintu yang mesra alam. Honda CR-Z ini di lengkapi dengan gear 6-kelajuan manual dengan 1.5 i-VTEC+IMA hibrid sistem.

Kereta ini mempunyai 3 mode Sport, Normal dan ECON. Sport Mode untuk Kuasa pecutan. Normal Mode untuk mengimbangi prestasi kereta dengan penjimatan minyak. ECON mode untuk penjimatan minyak yang lebih hebat serta mesra alam.





Amacam? Berminat tak dengan Honda CRZ baru ne? Harganya pun agak cantik jugak la. Rasanya gaji 3k boleh angkut kot. First time tengok kereta ne masa atas jalan terus berkenan. Cukup gaji nanti angkut satu.


Post a Comment

6 Comments

  1. bro , ce tengok Peugeot RCZ . tak pun Subaru BRZ . tergila-gila dibuatnya . Bentuk lebih kurang gak la dengan CRZ ni. tp CRZ ni dah sah-sah la kan jimat minyak . hiks

    ReplyDelete
  2. Hahah,,aq berkenan dekat Subaru BRZ,,tambah lagi kalo ade spoiler kt belakang..bentuk lebih kurang sama..tapi kalo tgk CRZ pon agak sma ngan proton Insight..mslhnye CRZ pintu ade 2 je..kalo x silap seat pon 2 gak.

    ReplyDelete
  3. Hey Nik, this is such a great way to share a recommendation! Great job, keep it up! :)

    ReplyDelete
  4. thanx Yuna for visiting my blog.i'll try my best :)

    ReplyDelete
  5. Top speed dia boleh dapat 200km\j kan? Search dekat youtube. Tak jumpa lagi crz stock car yang capai 200. Tak berani ke apa ke tak tahu la.
    Bukan senang nak dapat spec macam crz. 1.5 6 speed manual. Sporty hybrid yang pastinya jimat minyak. Kalau tak salah 7l untuk 100km. Ramai orang comment pemamnduan crz ni seronok . Tapi sayang crz 2 seat sahaja.tiap-tiap tahun roadtax insurance rm 3300-3500 macam tu. Sama je dengan fd2

    Harga kereta dah dekat harga Honda fd2 dah. Tapi fd2 2.0 x ada manual. 1.8 sahaja yang ada manual.bila dah pakai 2.0 . Penggunaan minyak dia pulak (fd2) 10l 100km.

    ReplyDelete

Terima kasih kerana tinggal komen di artikel ini. Komen yang mengandungi iklan,spam dan provokasi akan dipadam oleh admin. Untuk tujuan promosi, iklan dan review produk, sila hubungi saya menerusi email nick87siriusblack@gmail.com.

Terima kasih.