Kenapa Perempuan Suka Warna Pink?


Pernah tak korang terfikir kenapa perempuan suka kaler pink? Cuba tengok aksesori yang ada pada perempuan. Tak kiralah handphone ke, camera ke, beg tangan ke..kebanyakannya berwarna pink. Kalau lah lelaki pakai baju yang kaler pink, mesti kena ejek "Ah! jambu betul kau ne, tak ada baju lain dah ke,macam pondan". So, ne berdasarkan aku punya assumpations kenapa perempuan suka kaler pink dan lelaki suka kaler gelap.

Sebab Perempuan Suka Warna Pink  


1. Aku rasa sebab dari lahir lagi perempuan dah ada mindset yang mana kaler pink khusus untuk perempuan supaya diorang nampak feminine. Sesuai dengan jiwa diorang.

2. Kaler pink ne dikaitkan dengan ketenangan. Bagi perempuan, bila diorang tengok kaler pink ne akan ada suatu perasaan yang "soft" yang menusuk dalam kalbu. Cuma orang yang mengalaminya saje tahu perasaan tu.

3. Mungkin sebab kaler pink tu kaler yang sweet dan manja. Betul jugak, cuba tengok perempuan yang pakai baju kaler pink. Memang nampak sweet.

4. Kalau dalam blog, masuk dan nampak ada kaler pink mesti blogger perempuan ne. Baru nampak jiwa keibuan kata diorang.


Sebab Lelaki Suka Warna Gelap


1. Bagi aku, lelaki suka kaler gelap bukan sebab diorang gelap. Lelaki yang pakai baju kaler hitam, memang nampak tough, macho dan maskulin. Kalau pakai baju yang berbunga-bunga siap kaler pink lagi memang orang pandang semacam je la.

2. Kalau background blog kaler gelap mesti blogger lelaki. Tak salah dah.Lagipun hitam itu kan gaya mutu keunggulan.

Personaliti Positif Orang Yang Suka Kaler Pink  

Orang yang suka kaler pin ne suka keadaan dimana ianya tenang dan bahagia. Mereka ne tergolong dalam orang yang bijak, cenderung untuk merenung tentang sesuatu dan menganalisis cara terbaik tentang sesuatu sebelum mereka mengambil tindakan. Mereka mungkin kelihatan 'slow' tetapi pandai dan bekerja keras. Orang yang suka kaler pink ne biasanya akan cuba melakukan yang terbaik untuk semua orang dan benar-benar mencintai semua orang. Ini kerana mereka mempunyai sifat penyayang dan mudah bersimpati dengan orang.


Post a Comment

3 Comments

  1. x semua pompuan suke pink mcm sy..hihi..
    maybe pink bg pompuan tu nampak comel & menarik hihi

    ReplyDelete
  2. tapi tengok tudung tu pun ade kaler pink..huhu

    ReplyDelete

Terima kasih kerana tinggal komen di artikel ini. Komen yang mengandungi iklan,spam dan provokasi akan dipadam oleh admin. Untuk tujuan promosi, iklan dan review produk, sila hubungi saya menerusi email nick87siriusblack@gmail.com.

Terima kasih.