Bahaya Duduk Atas Dompet



Jangan duduk atas dompet anda. Memang sudah menjadi kebiasaan kita, especially lelaki akan letak dompet/wallet dekat poket belakang dan duduk di atas dompet. Kadang-kadang benda yang remeh-temeh camne kita tak sedar. Salah ke letak dompet/wallet dekat poket belakang dan duduk di atas dompet? Ok lah, sebenarnya aku nak bagitahu yang sesiapa yang suka letak dompet dibelakang seluar.. SILA BERHENTI...!! sebab.... 

  • Lelaki yang suka meletakkan dompet (wallet) di poket bahagian belakang (punggung) akan menyebabkan masalah pada tulang belakang, antaranya kaki menjadi pendek sebelah. Jadi, untuk memastikan tulang belakang anda terus sihat, maka gunakanlah poket di bahagian depan.
Sepertimana anda tidak akan duduk di atas batu untuk tempoh masa yang panjang, anda juga tidak harus duduk di atas dompet/wallet anda. Sesiapa yang memandu lebih daripada setengah jam duduk di atas dompet/wallet, mereka berpotensi untuk mendapat sakit belakang.
Pada peringkat awal sakit itu tidak datang dan mungkin akan rasa bertahun kemudian. Sakitnya bermula di pinggang sehingga boleh dibawa ke kaki. Duduk di atas dompet untuk satu jangka masa yang lama, biasanya berlaku pada mereka yang bekerja di pejabat. So, cuba bangun dan berjalan-jalan selama satu minit bagi merenggangkan tulang belakang.


Post a Comment

9 Comments

  1. nasir dompet pic pertama tu macam dompet saya ja..coklat. Yup! setuju..macam ada info saya tentang dompet ni...pernah terkena pecah kada saya ..terduduk hehe..

    ReplyDelete
  2. hahah,,sama bro.bahaya letak dompet kat belakang ne. IC pun letak patah.apetah lagi kalau kad.

    ReplyDelete
  3. owhh.. lelaki je yg selalu duduk atas dompet ^_^

    ReplyDelete
  4. hahah,,pompuan guna dompet besar.xde masalah

    ReplyDelete
  5. Nice entry... lelaki kena ambil tahu tentang kesihatan juga... nak bgtau encik hubby la.. :D

    ReplyDelete
  6. akak kena bgtaw kat hubby tuh, org kata mencegah lebih baik dari mengubati :)

    ReplyDelete
  7. Anonymous17 May, 2012

    entry yang bagus, kena la cipta sesuatu untuk penyelesaian masalah ini ;)

    ReplyDelete
  8. benda remeh yang laki kena take noted..

    ReplyDelete
  9. yeah,,nampak je remeh tapi kesan kalo kena seumur hidup.

    ReplyDelete

Terima kasih kerana tinggal komen di artikel ini. Komen yang mengandungi iklan,spam dan provokasi akan dipadam oleh admin. Untuk tujuan promosi, iklan dan review produk, sila hubungi saya menerusi email nick87siriusblack@gmail.com.

Terima kasih.