Selalu Dihina Sebab Badan Gemuk? Jom Kurus Dengan Minyak Kelapa Dara

Cara Turunkan Berat Badan Dengan Minyak Kelapa Dara l Orang yang berbadan besar atau gemuk selalu dipandang rendah oleh orang lain. Macam-macam panggilan yang diberi seperti Buncit, Bob, Tembam, Debab dan sebagainya. Kawan aku pernah dihina dengan sorang pak cik ini semasa dia ke pasar. Disebabkan laluan dalam pasar itu agak sempit, pak cik yang lalu disebelahnya cakap "Dah la gemuk, menyusahkan orang pulak..nak lalu pun tak boleh" sambil jeling ke arah kawan aku. Masa tu kawan aku senyum je tapi dalam hati konpem terbakar dengar orang cakap macam tu. 

Bukan itu sahaja, mereka yang gemuk ini susah nak pilih baju sama ada semasa raya atau untuk majlis perkahwinan. Bayangkan baju untuk hari raya terpaksa beli sebulan sebelum raya, sebab tak banyak saiz. Apatah lagi bagi mereka yang bakal melangsungkan majlis perkahwinan tapi berat badan masih sama macam tu jugak. Baju pengantin banyak tak muat. Susah nak cari baju, semua tak ada saiz. Kalau ada pun design tak cantik. Kesian kan? Baru terasa seksanya jadi gemuk. Jangan percaya kalau ada orang cakap "Gemuk is awesome!".

Jangan risau, nak kurus minyak kelapa dara kan ada.

KENAPA SAYA JADI GEMUK?

Memang sangat tak best dan menyakitkan hati bila dengar orang panggil kita dengan panggilan gemuk tu kan? 

Haa..kalau nak tahu, kegemukan ni terjadi disebabkan jumlah kalori yang masuk ke dalam badan kita melebihi jumlah kalori yang kita perlukan. Jadi, kalori yang berlebihan dan yang tidak diperlukan itu akan bertukar menjadi lemak. Biasanya lemak akan berkumpul di bahagian badan seperti perut, paha, punggung,betis dan lengan. Tak percaya, cuba periksa bahagian badan yang disebutkan di atas. Mesti rasa menggelebar kan?

Berat badan ideal untuk lelaki dan perempuan mengikut tinggi(cm) dan berat(kg)

Mereka yang mengambil gula secara berlebihan ataupun makan makanan yang mengandungi kadar gula yang tinggi seperto donat dan kek berisiko untuk menjadi gemuk. Biasanya kita akan dikategorikan dalam keadaan gemuk apabila berat badan kita melebihi daripada berat badan idealUntuk mengetahui sama ada kita dalam kategori terlebih berat badan atau dalam kategori berat yang ideal, cuba timbang berat badan dalam kg, kemudian ukur tinggi dalam cm.  Sebagai contoh, berat badan ideal untuk lelaki yang mempunyai ketinggian 170cm ialah 65kg, tapi bila ditimbang, mesin penimbang menunjukkan berat 80kg. Secara tak langsung,  kita dah termasuk dalam kategori orang yang gemuk.

CARA TURUNKAN BERAT BADAN DENGAN MINYAK KELAPA DARA 

Pernah dengar tak tentang khasiat dan kebaikan minyak kelapa dara dalam menurunkan berat badan? Iye,memang betul! Banyak kajian yang dijalankan telah mengesahkan bahawa minyak kelapa dara boleh meningkatkan metabolisma dan membantu kita untuk membakar lemak dengan pantas. Minyak kelapa dara boleh dikategorikan lemak berkalori rendah. Pengambilan minyak kelapa sebagai pengganti minyak sayuran lain akan menyebabkan kandungan kalori dalam badan kita berkurangan. 

Kelebihan minyak kelapa dara

Bukan setakat itu je, kalau kita letak minyak kelapa dara ke dalam makanan, ianya membantu mengurangkan kandungan lemak di dalam tubuh. Tapi perlu diingat, walaupun minyak kelapa dapat mempercepat metabolisme, tapi jika kita tak jaga cara pemakanan, berat badan kita masih tetap akan tinggi. Cara terbaik untuk menurunkan berat badan dengan minyak kelapa dara adalah menambahkannya dalam pola makan yang sesuai.

APA YANG ISTIMEWA TENTANG MINYAK KELAPA DARA UNTUK KURANGKAN BERAT BADAN?

Keistimewaan minyak kelapa dara untuk kurangkan lemak badan secara semulajadi
  • Mengandungi sumber lemak MCFA (Medium-Chain Fatty Acid) semula jadi yang paling konsisten berbanding lemak yang lain. Maknanya, apabila kita makan minyak kelapa dara, tubuh kita terus gunakannya dalam menghasilkan tenaga, bukan menyimpannya sebagai lemak di dalam tubuh.
  • Menggantikan minyak sayuran lain (minyak kacang soya, minyak jagung, minyak bunga matahari) dengan minyak kelapa dara dalam makanan akan membantu menurunkan berat badan. 
  • Setiap kali kita makan minyak tidak tepu, kelenjar tiroid kita diserang dan hilang kemampuannya untuk berfungsi secara normal sehingga mengakibatkan kenaikan berat badan. Tetapi, minyak kelapa dara pengambilannya tidak menimbulkan kegemukan. Malah sebaliknya, ia dapat mengurangkan berat badan. 
  • Pengambilan minyak kelapa dara setiap hari boleh mengurangkan penyakit mengidam makanan (terlalu berselera) - kita memperoleh sumber lemak yang baik dalam tubuh badan, jadi kita akan sentiasa rasa kenyang dan sifat selera makan tak menentu dapat dikurangkan.
CARA UNTUK DAPATKAN MINYAK KELAPA DARA

Untuk membeli Minyak Kelapa Dara, boleh order DISINI

Dah cuba pelbagai cara untuk kuruskan badan tapi masih tak berhasil, apa kata cuba Minyak Kelapa Dara ini pulak? Minyak diet paling sihat ini dihasilkan daripada hampir 100% kelapa. Ia tidak dimasak, tidak melalui proses penyulingan secara kimia untuk menjernihkannya, tidak mengandungi bahan pengawet dan 100% produk bumiputra Islam dan keluaran tempatan. Berminat untuk beli, boleh ke sini Minyak Kelapa Dara Double Premium

P/S: Nak tau jika cara ni berkesan atau tak adalah anda akan rasa lapar. Maknanya minyak ini sedang buat kerja (bakar lemak)."

Post a Comment

9 Comments

  1. Ak pn da lama amalkn minyak ni bro.. Bayngkn dari 120 turun ke 60kg dlm sebulan.. Sengih jer bila membe pandang pelik.. huhu..

    ReplyDelete
  2. Sya pn pkai jgk. Tp pkai dkt muka. Parut jerawat clear dlm seminggu. Heeeee....

    ReplyDelete
  3. KELAPA KAN SERBAGUNA TERLALU BANYAK KELEBIHAN N KHASIATNYA...RAMAI YG XTAHU NI...

    ReplyDelete
  4. macam best jer. di mana nak beli minyak kelapa dara ni..

    ReplyDelete
  5. anak sy obese. berat 68kg biarpun baru 10 thn..sy kena belikan minyak kelapa dara ni utk dia...

    ReplyDelete
  6. Minyak kelapa dara ni research saya masa degree in chemistry dlu... bila amalkn mmg akn rsa lapar... sbb dia tgh supply energy dekat hati... berbanding minyak lain, minyak kelapa dara ni sangat ringkas dan boleh terus direct convert kepada tenaga... kalu minyak lain, kena convert kepada lemak dulu baru akn ditukarkn kepada tenaga... pastu kalu org tu metabolisma dia rendah... lemak td akn kekal sebgai lemak menyebabkn kegemukan... tp minyak kelapa dara ni, dia xjd lemak.. dia terus jadi tenaga... so, xdk peluang lh lemak nk terbentuk... then, bila dia bekalkn tenaga dkt hati, metabolisma org tu akn naik secara artificial wlupun originalnya metabolisma dia rendah... bila metabolisma tinggi, lemak yang sedia ad dlm badan akn dibakar dan ditukarkn mnjadi tenaga... kalau produk kurus yg sya tgk dlm pasaran skrng, dia cuma tolong bakarkn lemak.. tp kalau dengan mnyak kelapa dara ni, minyak ni tolong badan bakar lemak secara semulajadi which is lebih selamat... kalu untuk jerawat pulak, mmg banyak gila jurnal cerita pasal sifat minyak ni sbg antiseptik... dia lebih kurang mcm pkai dettol dkt luka tp xpedih...bgus utk kulit2 gatal.. saya pn kalau kena gigit nyamuk pn pkai minyak ni... beberapa minit jer terus lega... ap2 pn cuba lh tgk.. saya cuma berkongsi ilmu.. yang baik tu dari Allah, yang buruk tu dari saya sendiri..

    ReplyDelete
  7. minyak kelapa dara banyak khasiatnya

    ReplyDelete
  8. errr ketinggian sya tak tersenarai pun dalam kategori wanita. Adakah ini bermaksud sya berada dlm kategori kanak2 hahahah

    ReplyDelete
  9. Terima kasih tuan punya blog dan pengomen semua atas perkongsiannya.
    Saya ambil perkongsiannya sahaja dari tuan punya blog dan pengomen semua lain tiada. Dulu kini dan selamanya.

    ReplyDelete

Terima kasih kerana tinggal komen di artikel ini. Komen yang mengandungi iklan,spam dan provokasi akan dipadam oleh admin. Untuk tujuan promosi, iklan dan review produk, sila hubungi saya menerusi email nick87siriusblack@gmail.com.

Terima kasih.