Jadual Dan Tarikh Pembayaran Gaji 2016 Untuk Kakitangan Awam

Jadual Dan Tarikh Pembayaran Gaji 2016 Untuk Kakitangan Awam l Jabatan Akauntan Malaysia telah mengeluarkan pekeliling rasmi tarikh dan jadual pembayaran gaji tahun 2016 untuk kakitangan awam atau penjawat awam di Malaysia. Tarikh dan jadual pembayaran gaji itu terdiri daripada :
  • Pembayaran gaji kakitangan awam secara bulanan
  • Pembayaran gaji kakitangan awam secara harian
  • Pembayaran gaji kakitangan awam secaraberasingan. 
Di bawah ada disediakan jadual dan tarikh yang lengkap untuk dijadikan panduan dalam merancang perbelanjaan dan mengurus kewangan. Gaji masuk awal jangan boros. Buat simpanan untuk kecemasan sementara menunggu gaji yang seterusnya masuk.






Cuma nak nasihatkan jangan bergantung sangat pada duit gaji. Rata-rata rakyat Malaysia purata gajinya adalah 3k ke bawah. Dapat gaji bayar bermacam-macam hutang, akhirnya tinggal suku je duit. Terpaksa tunggu 30 hari pulak untuk gaji seterusnya masuk. Bila duit tak cukup, mulalah pinjam duit sana sini. Cara yang paling mudah untuk tambah side income sementara tunggu gaji masuk ialah melalui blog. Buat blog,tulis macam-macam artikel,daftar dengan syarikat pengiklanan, buat advertorial dan review produk, gerenti dapat tampung sumber kewangan anda. 



Macam aku, akhir bulan je duit dah mula kering. Rezeki tak datang bergolek kalau tak usaha. Alhamdulillah, setiap hari ada je income dan komisen masuk. Kadang-kadang sehari sampai RM50-RM100 komisen yang dapat dijana melalui blog ini. Boleh la guna untuk isi minyak kereta dan beli barang dapur. 




Terpulanglah macam mana cara nak tambah pendapatan tu sama ada mengurus kewangan dengan bijak atau mencari alternatif sumber pendapatan yang lain,contoh melalui blog.

Post a Comment

2 Comments

Terima kasih kerana tinggal komen di artikel ini. Komen yang mengandungi iklan,spam dan provokasi akan dipadam oleh admin. Untuk tujuan promosi, iklan dan review produk, sila hubungi saya menerusi email nick87siriusblack@gmail.com.

Terima kasih.