Earning Terkumpul Setakat Ini Dari Nuffnang & Google Adsense

Sekarang ni dua pengiklanan yang aku guna untuk jana pendapatan melalui blog iaitu Nuffnang dan Google Adsense. Earning yang terkumpul setakat ini seperti di bawah.

EARNING NUFFNANG

Walaupun Nuffnang dah tak tunjuk apa-apa status samada glitterati atau non-glitterati pada akaun, tapi apa yang aku perasan ada pertambahan income yang agak drastik berbanding income yang aku terima sebelum ini melalui CPUV. Ada sesetengah CPUV yang credited berjumlah RM10.00, RM8.00 dan RM5.00. 


Itu pun hanya satu iklan Nuffnang je aku letak dalam blog ini iaitu jenis rectangle sebab sekarang aku lebih fokus kepada Google Adsense. Letak terlalu banyak iklan nampak serabut pulak. Jumlah yang terkumpul setakat ini ialah RM 52.00, selepas 4 kali cashout. Boleh la tambah pendapatan walaupun akaun Nuffnang sekarang tanpa status glitterati atau non-glitterati. Mungkin pihak Nuffnang tengah upgrade sistem (sedapkan hati).

EARNING GOOGLE ADSENSE 

Alternatif lain untuk tambah income dari blog adalah melalui Adsense. Nak apply untuk Innity tak lepas. Apa yang menarik tentang Adsense, income dibayar dalam bentuk dollar. Bila income mencecah 100 dollar baru dibenarkan untuk cashout. 



Memandangkan nilai ringgit Malaysia sekarang masih lagi jatuh, tapi membawa rezeki kepada mereka yang berplatformkan pengiklanan Adsense. Hasil yang terkumpul setakat ini dari Adsense ialah $50.00. Setelah ditukar kepada ringgit Malaysia, dapatlah RM206.65. Jauhnya beza nilai duit kita dengan dollar.

Post a Comment

11 Comments

  1. wow boleh tahan google adsense.. tahniah3.. tp lambat la sikit nak cash out kan blog sendu mcm aku nie sbb kena ckupkan 100 dulu wakaka. =D

    ReplyDelete
  2. tahniah..murah rezeki syukur alhamdulillah..

    ReplyDelete
  3. ohhhhh..saya tahu kenapa tak boleh status gliterrati kat Nuffnang...status gliterrati for blog yg ada hnya nuffnng sahaja....kalau ada letak iklan lain , konfem status gliterrati diambil balik

    ReplyDelete
  4. wah ..rezeki besar...tahnia ya Nick..sangat bagus sekurang2 ada income berblogging..yang Adsen tu..minta ..jga ..entah bila Etuza nak daftar lucu kan..

    ReplyDelete
  5. google adsense lebih menguntungkan kan cikgu... Alhamdulillah byk juga tu..
    dah lama tak chekc nuffnang...

    ReplyDelete
  6. hoho..iklan adsense tak keluar gak ni...adehh...ada tak tutorial nak letak kod? fuhhh...

    ReplyDelete
  7. saya pun sedang pikat adsense ni ... google suruh betulkan itu ini ... waaa

    ReplyDelete
  8. Boleh tahan masyuk GA dengan bayaran USD lagi

    ReplyDelete
  9. boleh tahan income dengan google tu

    ReplyDelete
  10. payah nak dapat approval google adsense :(

    ReplyDelete

Terima kasih kerana tinggal komen di artikel ini. Komen yang mengandungi iklan,spam dan provokasi akan dipadam oleh admin. Untuk tujuan promosi, iklan dan review produk, sila hubungi saya menerusi email nick87siriusblack@gmail.com.

Terima kasih.