Dilema Pilih Jodoh? Buat Solat Istikharah


Pernah tak anda melalui situasi di mana anda ingin memilih seorang daripada dua calon, yang sama baik, sama cantik, sama hensem..tapi tak tahu nak pilih yang mana satu. Kalau pilih si A, takut menyesal pulak. Kalau pilih si B, rasa macam tak kena pulak. Cuba baca cerita kat bawah.


Jangan pernah berhenti berdoa. Memang terbukti dan berkesannya solat istikarah ini, namun anda perlu ingat setiap doa yang diminta itu bukanya datang sekelip mata. Hakikatnya setiap petunjuk datang dari pelbagai sudut dan bentuk. Insha allah, petunjuk samada baik atau buruk..hanya Allah yang mengetahuinya. Bila dah dapat, sayangilah dia sepenuhnya..jangan curang ye.

Dilema Pilih Jodoh? Buat Solat Istikharah Dilema Pilih Jodoh? Buat Solat Istikharah Reviewed by Nick Nashram on 17:48:00 Rating: 5

27 comments:

  1. memang benar jangan berputus asa memohon petunjuk dariNya..In Syaa Allah.. kak ana klik2 tesco disini ..

    ReplyDelete
  2. mesti nik dh buat kn..kata tahun ni nk cari calon bini..hoho

    ReplyDelete
  3. masih belom lagi rase nak buat solat istikharah tp macam nak tau jugak sebenarnye antara dua orang tu..aduhai.. thanx nick bg idea... hee.. tp rase takot pulak nak buat..huhu

    ReplyDelete
  4. terbaik entry ni bro...cara yang paling baik..sebaik..baiknya

    ReplyDelete
  5. pernah baut, tapi....rasanya, tak buat betul-betul kot, sebab tu jadi camtu...

    ReplyDelete
  6. Solat istikharah untuk minta Allah bagi petunjuk bila kita ada banyak pilihan. Semoga kita mendapat apa yang terbaik: )

    ReplyDelete
  7. ishtikharah mmg langkah yang sesuai dan bijak.

    ReplyDelete
  8. lahaiii lama tak singgah sini :) hye nik.. btw, nuru xpernah ade dilemma.. hopefully lpsni xde perlu buat pilihan.. hehehe

    ReplyDelete
  9. nik mcm dah jadi doktor cinta skrg nik hehe

    ReplyDelete
  10. Buat masa ni tak ber-dilema. Sorang je depan mata & dlm hati. Hahaha..

    ReplyDelete
  11. yup! istikharah adalah yg terbaik...mudah2an pilihan yg diberi petunjuk tu adalah yg terbaik

    ReplyDelete
  12. Isthikarah adalah pilihan yang terbaik nik..Moga diberi petunjuk ya...

    ReplyDelete
  13. istikharah adalah jalan terbaik bila kita buntu. moga Allah akan beri petunjuk

    ReplyDelete
  14. yup solat istikharah the best bro

    ReplyDelete
  15. Senang je. Banyakkan masa untuk Allah, tanya pasangan dah solat kalau masuk waktu. Kalau dia ok je, tuhan nak tujuk dialah orangnya. Jangan berserah je solat istikharah tapi yg lainnya tinggal.. tuhan tak bantu kalau hambanya tak cintakanNya dahulu

    ReplyDelete
  16. istikharah tu mmg terbaik.... InsyaAllah dgn izin NYA akan ditemukan dgn jodoh yg baik..
    Kak dulu pun sama, dlm dilema utk memilih...fikir semua baik buruk, last skali baru buat keputusan...:)

    ReplyDelete
  17. Aku pernah buat masa mula kerja dulu. Masa tu muda lagi dalam area 20 tahun. Dapat gambaran muka depan walaupun tak jelas, tapi aku masih ingat sedikit sebanyak gambaran muka tu. Lepas tu aku tak buat dah. Ye la masa tu muda lagi, so aku takut nak solat lagi sebab aku takut nak tahu siapa jodoh aku.

    Laa ni aku pulak bingung sebab ada orang nak aku. Byk hal aku kena fikirkan untuk bersama dia. Orang tu pulak tak de pun persamaan gambaran yang aku mimpi tu. Tu yang buat aku rasa macam was-was nak terima dia. Dia pulak memang confirm 150juta % yakin yang aku ni jodoh dia.

    Aku buat istikharah, doa setiap kali sujud dalam solat, Dia masih belum nak tunjukkan lagi dengan jelas. Tapi makin aku doa makin orang tu dekat dengan aku. Tapi perasaan aku masih zero pada dia. Macam mana nak buat tu? Buah delima tak kau rasa?

    Huhu.

    ReplyDelete
  18. itulah yg sepatutnya dan yg selalu dilakukan ...

    ReplyDelete
  19. ya... itulah jalan yang terbaik...

    ReplyDelete
  20. betul solat istikharah yang terbaik :) berdoa dan berusaha buat yang terbaik untuk pasangan kita jika kita rasa yakin dia jodoh kita... Nak buat benda baik InsyaAllah dipermudahkan... Memang bab2 jodoh ni pening kepala nak fikir :( Hanya Allah sahaja yang boleh buat kita tenang dan tak tersalah pilih :)

    ReplyDelete
  21. Perkongsian menarik yang boleh dijadi amalan. Ehem, org yg berkongsi dah buat istikharah. Haha

    ReplyDelete
  22. Istikharah jalan terbaik :D

    ReplyDelete
  23. solat istikharah yang terbaik bila buntu atau inginkan petunjuk dlm membuat pilihan

    ReplyDelete
  24. word jangan curang ye itu sgt panas. krikkk

    ReplyDelete
  25. betul tu..istikharah adalah jalan terbaik

    ReplyDelete
  26. betul...dan berdoa sentiasa...semoga sesuai dengan diri kita...moga Allah menyatukan dengan pasangan yang sesuai dengan diri kita supaya tidak berlaku perpisahan di kemudian hari kelak...yang lain2 berserah setelah berusaha ;-)

    ReplyDelete

Terima kasih kerana tinggal komen di artikel ini. Komen yang mengandungi iklan dan provokasi akan dipadam oleh admin. Untuk tujuan promosi, iklan dan review produk, sila hubungi saya menerusi email nick87siriusblack@gmail.com.

Terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.