Bila Jiwa Kacau


Semua
orang kat dunia ni..
masing-masing ada masalah..
aku, kau, kawe, demo, kome,teman..
semuanya sama..
cuma yang membezakan cara masalah tu datang dan bagaimana kita nak hadapinya.


Ada masalah hutang dengan bank, dengan along..
ada masalah kerja, masalah tak puas hati dengan bos..

ada masalah dengan cinta, putus cinta, cinta ditolak..
yang belajar lagi masalah dengan assignments yang tak habis-habis..
memang seribu jenis macam masalah kita bakal hadapi.

Jangan ingat bila ada masalah, kita sorang je yang tanggung..
ketahuilah berapa banyak pertolongan yang ALLAH berikan kepada kita masa susah..
jangan lupa baca Al-quran, tenangkan fikiran.


Setelah lapar, pasti akan kenyang..
Setelah haus,pasti akan hilang dahaga..
Setelah sakit, pasti akan sihat..
Setelah sedih, pasti ada kebahagiaan..
Semua datangnya dari ketentuan ALLAH S.W.T.


P/S : Setiap ujian Allah bagi ada hikmahnya. Everything happens for a reason. Dear God, please, give me the strength.


Bila Jiwa Kacau Bila Jiwa Kacau Reviewed by Nick Nashram on 13:28:00 Rating: 5

20 comments:

  1. Haha. Aku pun tengah hadapi masalah. Tapi walau apa pun masalah yang aku hadapi, lepas solat aku tak pernah lupa beritahu Dia yang aku bersyukur dengan segala apa yang berlaku dalam hidup aku. Aku ikhlas dan redha dengan segala takdir dalam hidup aku. Aku mohon Dia tetapkan aku sebagai hamba yang sentiasa bersyukur pada Dia.

    ReplyDelete
  2. cumanya ramai yang ingat ALLAH apabila ada masalah je... bila dah senang terus lupa.

    ReplyDelete
  3. Jangan banyak mengeluh, banyakkan bersabar, berdoa dan bertaqwa...

    #Doa Buat MH370 :(

    ReplyDelete
  4. setiap kepahitan pasti ada manisnya. Teruskan usaha =)

    ReplyDelete
  5. artikel yg memenangkan jiwa...kadang membaca tulisan motivasi bagai menyegarkan wajah dgn air dingin...tq...ada masalah hadapinya..bukan lari drpdnya...cari penyelesaiannya.

    ReplyDelete
  6. hadapi dgn senyuman dalam hati sentiasa berzikir. semua kerana Allah =) amin

    ReplyDelete
  7. nick.memang perjalanan hidup kita pasti berliku,kdg2 ia memantangkan kita,mengajar erti kehidupan..bersama hadapi dengan tabah dan berdoa agar dipermudahkanNya.

    ReplyDelete
  8. tanpa masalah hidup tak bermakna..dengan adanya masalah kita akan menjdi lebih matang

    ReplyDelete
  9. semua org ada masalah dan pasti akan ada jalan penyelesaiannya..ini semua akan mematangkan kita...

    ReplyDelete
  10. every problem that comes,will make us more mature to face another problems :)

    ReplyDelete
  11. hidup xde masalah macam laut yg x bergelora. pelik sgt..
    tp kalau dah smpi menimbun2 masalah.. tu sila dapatkan khidmat pakar. hoho.. :P


    masalah (lebih suka guna istilah 'isu') aku skrg tgh mencarik kerja.

    ReplyDelete
  12. nik, awak jangan macam ni,,, :'(

    ReplyDelete
  13. BAGI SAYA ....WALAUPUN PUN SEKUAT MANA / SETEBAL / SEDALAM /SETAHU TAHU DARI YANG TAHU SERTA SECUKUP TAHU .... TAPI KALAU YANG KAT DALAM ITU HITAM MAKA HITAM LAH YANG TERKELUAR ...TAPI KLU YANG KAT DALAM TUU PUTIH BERSIH MAKA PUTIH BERSIH LAH DI LOADING ....

    ReplyDelete
  14. UNTUK TIDAK TERTANYA YANG SEKEPING ITU IALAH HATI ...POKOK PANGKALNY A HATI KITA ...

    ReplyDelete
  15. Ujian Allah, tanda sayangnya Allah... doa mohon dipermudahkan..Chegu pernah mengalami ujian lebih berat, Alhamdullilah, Allah beri laluan

    ReplyDelete
  16. banyakkan berdoa dan mengingat Allah..jiwa akan tenang..Insya-Allah

    ReplyDelete
  17. Bila ada masalah kena cooling ourself..Ingatkan diri ada orang yang lebih teruk/lebih besar ujiannya dari kita..In Shaa Allah pasti redha...

    ReplyDelete
  18. Bagi Kakak, setiap masalah akan mematangkan kita...kita belajar drpd masalah tersebut... sllu fikir positif....:)

    ReplyDelete
  19. masalah tak akan pernah ilang dari kehidupan seorang manusia...tetapi bagaimana cara kita menghadapi dan menyelesaikanya itu penting...

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  20. Semoga semua masalah dapat diselesaikan dengan cara yang terbaik. =)

    ZH Blogger

    ReplyDelete

Terima kasih kerana tinggal komen di artikel ini. Komen yang mengandungi iklan dan provokasi akan dipadam oleh admin. Untuk tujuan promosi, iklan dan review produk, sila hubungi saya menerusi email nick87siriusblack@gmail.com.

Terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.