5 Sebab Kenapa Korang Masih Single



Menurut kajian aku, orang yang kata macam ni sebabnya kerana:

Belum Jumpa Jodoh
Kalau korang masih single mesti ada yang akan cakap “setiap orang Tuhan dah tentukan jodohnya..masa je cepat dan lambat”. So, jangan takut la ye.. doa banyak-banyak untuk dapat jodoh yang baik.

Memilih Sangat
Kalau korang jenis perfectionist, bab-bab memilih pasangan memang susah la. Tipu la kalau korang tak nak pasangan yang handsome atau cantik. Ala, cantik pada pandangan korang cukup la tu. Tapi kalau nak hidup membujang lama sebab nak cari pasangan idaman tu, silakan la ye.
 
Playboy Atau Playgirl
Yang jadi playboy atau playgirl ni susah sikit. Hidup nak enjoy je. Syarat nak jadi playboy atau playgirl mestilah handsome, cantik, kaya dan pandai mengayat..hehe. Jangan mainkan perasaan orang..ingat hukum karma. You get what you give, whether it's bad or good.

Nak Cover Single
Siapa yang masih single kat sini angkat tangan? Hehe. Biasanya kalau orang tanya “ Eh, kau takde awek/pakwe lagi ke?”. Dan jawapan yang standard biasanya dijawab “Ala, hidup single lagi best”. To a certain extent, ada jugak point yang single ni best..tapi mungkin jugak tu alasan sebab nak jaga air muka. Tak apa ,kalau ada oanrg cakap “Single lagi best” kita sokong je :)

Tak Nak Ada Komitmen

Kadang-kadang tengok bertahun-tahun couple tapi akhirnya tak jadi. Padahal semua ciri-ciri yang dia nak dah ada pada orang tu. Couple dah lama, dah suka sama suka tapi takut nak bagi komitmen. Tak takut ke single sampai ke tua? hehe

Post a Comment

15 Comments

  1. tapi ada gak yg dah kawen mengaku single... hehe

    ReplyDelete
  2. ada rezeki, ada jodoh kahwinlah...masa sangat cepat berlalu n belum sempat melakukan sesuatu yg bermakna dlm hidup kan rugi...

    ReplyDelete
  3. hihi...senyum je cik akak baca entri nya nick...tak pe.....nanti2 ada lah tu..

    ReplyDelete
  4. err.kalau sebab tak boleh lupa kisah lama camne bro?kih3

    ReplyDelete
  5. haha, belum bersedia lagi..

    ReplyDelete
  6. Sampai jodoh nanti kahwinlah...

    ReplyDelete
  7. ok.. skrg dah paham knapa aku msih single :)

    ReplyDelete
  8. percaya pada no 1. ooo sebab u saya sngle hehe

    ReplyDelete
  9. Above all, only GOD knows when and who. Takmau pertikaikan dan tanya knp lambat bcos bila kita macam tu, we kinda showed anger towards GOD. So relax and cool, bcos things happened and come when you least expected it.

    ReplyDelete
  10. kite dah tak single..so xleh komen apa2..
    moga cpt temu jodoh cikgu...

    ReplyDelete
  11. Jodoh itu rahsia Allah..Mesti ada kan..kalau tak di dunia pasti di akhirat...keep praying everyone yang masih single...

    ReplyDelete
  12. saya gelak je la..
    takpe, selagi ada usaha selagi tu ada jalan nak cari jodoh ye tak

    ReplyDelete
  13. Umur aku pun makin meningkat. Takut membujang sampai tua. Harap cepat aku berkahwin. =)

    ZH Blogger

    ReplyDelete
  14. single sbb takde yg suka included tak? kah3

    ReplyDelete
  15. Bila sampai waktunyaa. hehe

    ReplyDelete

Terima kasih kerana tinggal komen di artikel ini. Komen yang mengandungi iklan,spam dan provokasi akan dipadam oleh admin. Untuk tujuan promosi, iklan dan review produk, sila hubungi saya menerusi email nick87siriusblack@gmail.com.

Terima kasih.