Dah Kerja Kena Bagi Duit Raya?


Teringat masa kecik-kecik dulu, orang tak habis solat hari raya dah bersiap sedia nak pergi beraya rumah orang. Yang tak boleh blahnya, dah tau rumah mana yang kalau pergi konpem dapat duit raya banyak..kuih tolak ke tepi. Siap tanya kawan lagi “ Kau pergi rumah tu dapat berapa ringgit?” Selagi tuan rumah tak bagi duit raya, selagi tu tak berganjak..tak malu betul..hahaha

Sekarang dah kerja, tiba giliran kena bagi duit raya kat anak-anak buah pulak. Anak-anak jiran bagi yang kaler biru, anak-anak sedara kena la bagi yang kaler hijau dan merah. Habis duit untuk kahwin ni..hahaha. Tapi tak kisah la kan..setahun sekali je. Mana-mana yang nak duit raya tu, datang la beraya kat rumah :)

P/S : Agak-agak kita yang dah berumur ni ada orang nak bagi duit raya lagi tak? 


Dah Kerja Kena Bagi Duit Raya? Dah Kerja Kena Bagi Duit Raya? Reviewed by Nick Nashram on 12:26:00 Rating: 5

28 comments:

  1. haha, nakal nya masa kecik. hehe oke nanti bagi alamat rumah oke. nak duit raya. colour biru pun jadi, tapi colour biru 10 helai lah. hehehe :)

    ReplyDelete
  2. Ahaha da keje mmg la kene bg duit raye..Tahun ni tahun kedua kne bg duit raye..Bkn setakat kat budak2 je..Mak ayah, nenek, atok pun kena bagi jugak :)

    ReplyDelete
  3. tahun lepas ada sorng mak cik aku bg dekat aku rm20 n lg sorng rm10
    hahaha malu giler nak ambil.. lallala ok la lepas duit mnyak waakkakaka

    ReplyDelete
  4. masa belum kawen bagi duit raya kat anam orang.skrg dah anak,masa utk akak kutip duit raya pulak ;)
    # ada berani, nak pos duit raya utk anak akak?xnak kaler biru ye..wakaka

    ReplyDelete
  5. amboi....

    rase gajinye udah dg41 rm2222.94 + ITP rm250 + ITKA rm 300 + COLA rm250 - 11% KWSP...(kira-kira!)

    nampak gaye takde can la dapat duit raye. kena bagi lagi ade la hohoho

    ReplyDelete
  6. datang rumah orang semata-mata nak kutip duit raya , siap buat peta rumah nak g raya lagi..hahaha

    ReplyDelete
  7. anggaplah pemberian duit raya tu sbg sedekah kita kepada budak budak tu, bukan selalu, setahun sekali je dan tidak akan jatuh miskin org yg suka berdekah :-)

    ReplyDelete
  8. hahaha..cik akak pun salu juga kuar duit nie..tahun nie dah bertambah seorang anak sedara...bajet pon kena tambah..hihi

    ReplyDelete
  9. Umah katne?? Nak g beraya nih dengan harapan dapat wit raya..hehe

    ReplyDelete
  10. huhuh , agaknya kalau dah besar camni buat camtu mau melayang selipar tuan rumah. hehehe

    ReplyDelete
  11. aku nak beraya umah ko la macam ni. dapat duit raya. setahun sekali je kan? hehe

    ReplyDelete
  12. yup. bg kanak2. sedekah di pagi raya.. :)

    ReplyDelete
  13. Bagi alamat rumah, satu bas nak datang beraya! :)

    Hari Raya hari untuk bersyukur dan bergembira. Hari untuk memberi dan menerima.
    Lagi bagus yang besar nilainya tu untuk anak2 yatim...

    ReplyDelete
  14. konsep ima ikut cina sikit tak kawen lagi tak boleh bagi duit raya walaupun tak keje hehehe

    ReplyDelete
  15. dulu mase keje mmg kena bagi, now bila sambung study tak dapat nk bagi , tapi sedara bagi jugak ,malu nak ambik

    ReplyDelete
  16. kalau mcm nie nak dtg rumahlah. nak duit. selagi tak dapat duit tak nak balik. heheheeh :)

    ReplyDelete
  17. sma la time kecik2 dulu..siap mintak kn duit raya untuk adik yg kat rumah lg..haha..anwy,,insyaAllah murah rezeki sedekah pagi2 raya..

    ReplyDelete
  18. kalau ikut masyarakat cina.. yang bujang akan dapat angpau. hehe bestnye..

    kalau masyarakat melayu.. budak2 je lad dapat duit raya.. kalau hana dapat duit raya maknanya.. hana budak2 lagi :)

    ReplyDelete
  19. tahun ni dah kerja..so, saya pun dah kena bagi duit raya.. alaaaaaaa.. Hahahaha

    ReplyDelete
  20. tahun ni kena sediakn duit raya. hahaha

    ReplyDelete
  21. off topic gak...kalau nak ajak iftar dtg r KL...tp skrg susah skit sbb saya balik rumah cuti semester :)

    ReplyDelete
  22. Ehem..ehem..Cikgu, nak duit raya!! Hahaha..saya masih dapat lagi duit raya walau dh tua ni..paling banyak dpt pun RM50 sekali dpt..ok la drpd takde kan..hahaha

    ReplyDelete
  23. saya klu pi umah sedara mara , dpt duit raya sbb masih bujang . ada yg bagi rm50 ... alhamdulillah , rezeki . duit tu masih simpan sampai la nih ...

    ReplyDelete
  24. aku da tak penah dpat duit raya sejak 9 tahun yg lalu.. huhu

    P/S: ko nak makanan yang macam mana. kalo seafood selain umbai crystal bay, lg satu yg aku baru dgr dr kwan aku kat duyong tp aku x penah pegi la.

    ReplyDelete
  25. Haha, tak kira! Dah besar pun sy nak jugak duit raya!

    ReplyDelete
  26. haha.. rasanya kalau dh kerja tak dpt dh kot. yg tak kerja lg ada potensi nk dpt duit raya

    ReplyDelete
  27. Err..bukan 2x ke?raya haji tak dapat duit raya ke?hehe...

    ReplyDelete
  28. Sir, bg address... nak bawa anak2 terjah umah sir raya nanti.. hahaha...

    ReplyDelete

Terima kasih kerana tinggal komen di artikel ini. Komen yang mengandungi iklan dan provokasi akan dipadam oleh admin. Untuk tujuan promosi, iklan dan review produk, sila hubungi saya menerusi email nick87siriusblack@gmail.com.

Terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.