Perlu Ke Perempuan Tahu Memasak Zaman Sekarang Ni?



Layan JOHARA kat Era pagi tadi dengar diorang borak pasal tajuk ni..perlu ke perempuan tahu memasak zaman sekarang ni. Bagi aku asalkan tahu basic memasak dah cukup kot. Kalau nak lagi pakar boleh belajar dari resepi kat intenet dan buku kan..rajin memasak lama lama pandai la.Tak pandai masak tak apa, janji rajin nak masak. Tapi kalau pandai buat gwiyomi pun ok jugak..kekeke.

P/S : Kalau korang diberi salah satu pilihan..antara perempuan cantik atau pandai memasak..mana yang korang pilih?

Perlu Ke Perempuan Tahu Memasak Zaman Sekarang Ni? Perlu Ke Perempuan Tahu Memasak Zaman Sekarang Ni? Reviewed by Nick Nashram on 21:09:00 Rating: 5

32 comments:

  1. Owg pompuan xleh nk jwb la soklan tu....hehehe..
    Papepun bg sy...perlu ada kedua duanya...biar sedap mata mandang... sedap lg bila masak...baru lengkap..

    ReplyDelete
  2. Hahaha, ak pernah buat entry camni gak.

    Perempuan tak perlu tahu memasak dan pandai memasak. Yang pentingnya, RAJIN memasak.

    Memasak sama gak mcm benda lain, kalau malas tak jadi apa. Bila rajin, lama2 akan jdi lebih baik ^_^

    ReplyDelete
  3. ahahah..pada saya perempuan nak tak nak, sedikit sebanyak perlu tahu memasak. asal tau basic pun dah kira ok dah. hahaha

    ReplyDelete
  4. hahaha...lawa betol gambar tu nick...hebat eh...siap pasang helmet gitu..hahaha...kalau perempuan tak pandai masak tu...nanti tak makan nick..haha....air tangan isteri pengikat kasih tau..hihi...

    ReplyDelete
  5. kalau dah lelaki tu khawin dengan perempuan tu , mestu dia rasa isteri dia cantik , sebab tu dia khawin dengan perempuan tu....kalau part masak , tahu basic , dah ok...nak mantap lagi , belajar la..tapi kalau tak tahu langsung , automatik akan pandai masak sikit-sikit lepas khawin..ye kot..hehe

    ReplyDelete
  6. antara 2 tu susah la.. hana lebih suka kemas rumah berbanding masak :) pssttt... hana xreti masak sekadar telur goreng, masak nasi tu boleh la..huhu

    alaa kat kedai kan ada jual segala jenis makanan.hehe

    ReplyDelete
  7. wlau mcm mana sekalipun, perempuan mmg kena pandai masak. Ini ibu kita yg pesan :)

    ReplyDelete
  8. Wajib.
    Sbb xde org nak masakkan utk aku

    ReplyDelete
  9. serius saya pilih perempuan cantik bro! ahaksssss

    ReplyDelete
  10. Mestilah mahukan isteri yang cantik dan rajin memasak... Alhamdulillah...dah dapat :)

    ReplyDelete
  11. hahahahaha :) gamabr tu lawak !!! tak per boleh belajar masak tu .. tapi paling penting adalah akidah :)

    ReplyDelete
  12. nak yg pandai masak cari chef.. hihihi

    ReplyDelete
  13. sebenarnya sangat perlu. sekarang ni x kira lelaki ke perempuan kena belajar masak kalau nak hidup :)

    ReplyDelete
  14. Perlu. Bagi saya, perempuan tu yang paling berpengaruh dalam kesihatan sekeluarga. Masak tak sedap sangat takpe. Yang penting makanan sihat. Makanan sedap sangat biasanya tak elok untuk kesihatan. :p

    Perempuan masak makanan sihat2, sekeluarga hidup sihat. Takde la suami boroi, tak lama pastu darah tinggi, pastu tak lama pastu potong kaki. Aih~ bahaya!!

    Lg teruk, koma sbb kolestrol tinggi.Hahaha.. dah merepek dah..


    ReplyDelete
  15. perlu la ! hehe kalau nak cari suami pun ima suka yang jenis yang suka makan rumah ... sweet je rasa... nak kawen la. bye! hehe

    ReplyDelete
  16. pandai masak tu bonus la kan..
    actually biar rajin masak dan mngemas yang tu dah ok hehehe.. suami makan air tgan isteri tu lain rasanye dari kedai taw hihihi...
    law dapat 2,2 bonus la kannn hehehe

    ReplyDelete
  17. Aku pilih cantik ... x pandai masak boleh belajar... :P

    ReplyDelete
  18. KY tak blh pilih sbb KY perempuan heeee

    betul apa yg nick cakap, tak pandai tak apa asal mahu masak

    ReplyDelete
  19. sangat perlu..so nanti mak mertua tak la bising..haha..

    ReplyDelete
  20. assalamualaikum ... sebagai perempuan , saya perlu pandai memasak dan kelihatan menawan untuk rumahku syurgaku ... nick nak yg camna , camtu lah yg nick dapat . Allah memberi sesuai dengan permintaan umatnya ...

    ReplyDelete
  21. perlu ada basic memasak jugak walaupun xreti.. alangkah bgus ada org gaji..keh3

    ReplyDelete
  22. lemah lah kalau bab masak nie..tapi betul kate nik rajin masak pun okeyy.. rajin kah aku masak ?? Hahaha.. gyiyomi pun saya tak pernah buat..hahaha

    ReplyDelete
  23. tajuk entry mcm entry sy jgk la..

    ReplyDelete
  24. hahaha.. tetiba jer gwiyomi ekk... kalo rajin, lama2 yg x pandai akan jadi pandai.. kan? :)

    ReplyDelete
  25. Betul2.. hehe
    Kalau rajin memasak lama2 boleh terer la kan.

    Awk buat la gwiyomi jugak :)

    ReplyDelete
  26. tak pandai masak bleh blajar... yg penting ingatkan diri, memasak utk suami n anak2 tu, dpt menghindarkan diri dr api neraka & pahala berganda dari Allah s.w.t. Akak kalo sempat n larat, masak. kalo tak, samada beli diluar atau suami tlg msk

    ReplyDelete
  27. kalau antara dua..
    mestilah yg pandai memasak jadi pilihan...

    tp kalau pandai melawa pun penting jugak..

    ReplyDelete
  28. betul tu. Tak pandai masak tak apa, janji rajin nak masak. antara cantik dan pandai masak? of coz aku pilih dedua.. haha

    ReplyDelete
  29. haa? terkejut tgk gambar tu XD

    ReplyDelete
  30. klu x pandai msk ble blajar..
    zaman skrg dh maju..
    informasi di hujung jari...
    so, bgi sya penting kot..
    biar suami melekat kt umah..
    xdela duk melepak kedai kopi jee..

    ReplyDelete
  31. saya sebelum kawin tak pandai masak, dah kawin pun tak pandai masak (sebab duk rumah mak kot), so le ni, dah duk rumah sendiri baru bertatih belajar memasak... :)

    ReplyDelete
  32. Admin, sampaikan salam saya ngn awek solehah kat atas tu ye.. kesian die masak sampai mcm tu sekali. Hehe..

    ReplyDelete

Terima kasih kerana tinggal komen di artikel ini. Komen yang mengandungi iklan dan provokasi akan dipadam oleh admin. Untuk tujuan promosi, iklan dan review produk, sila hubungi saya menerusi email nick87siriusblack@gmail.com.

Terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.