Jahanam Betul Rasa Duduk Kelantan - Juliani Zaidi


 
Agak-agak la nak hina negeri orang pun...jangan la tunjuk sangat yang kita tak berapa nak cerdik. Kalau tak puas hati sekalipun, jangan la libatkan nama tok guru. Kalau ada orang hina negeri korang, macam mana korang rasa? Kalau jumpa depan-depan, nak buat apa kat orang mulut macam ni? Cadangan dari anda semua amatlah dihargai:)
 
Entri lain yang anda mesti baca :

Post a Comment

37 Comments

  1. YaAllah teruknya pompuan ni..dasar orang tak ada iman kot nih..eee geram...gambar dia ke bertudung tu? Jap nak terjah fb dia..

    ReplyDelete
  2. La...tolonglah berlapik bila bercakap terutama bila bersuara dalam media sosial

    ReplyDelete
  3. cakap elok2, cuba suruh dia tunjuk tempat mana takde masalah. jangan tunjuk kebodohan kita pulak apabila nak tegur orang macam ni.

    :)

    ReplyDelete
  4. diorg ni pun kalau depan2 mmg tak berani nak cakap macam ni.... sembang kencang kat laman sosial je.

    ReplyDelete
  5. walaupon saya BUKAN ORANG KELATE..tp saya tetap marah dengan mana2 pihak yang men'dabel' standard kan atau menghina mana2 negri lain..kita kan 1 malaysia, so semua adelah same shaja in fact perbedaan loghat dan culture itu lah sbnarnye menjadikan negara kita unik dan best! ;)... politik2 set aside la tapayah kenegerian sangat. bab kutuk orang atau ulama' dengan cara kurang hajar sekali is one thing.terangan adelah salah! islam ajar camtu ke?

    ReplyDelete
  6. assalamualaikum ... bagi saya mudah jer ... Islam suruh kita menghormati antara satu sama lain . Tak kira la agama apa , fahaman politik apa , bangsa apa , status apa ... kita tetap sama jer . Bersopan lah sesuai dengan penampilan . Jangan luar cantik tapi dalam tu busuk dan hitam ! Org camni dia rasa bangga bila kata sebegitu walaupun hakikatnya dia dah menelanjangkan diri sendiri pada umum ... biarlah luncai terjun dengan labu - labunya , biarkan ... biarkan ! ... emmmm

    ReplyDelete
  7. dah xsuka diam jelah. ni heboh2. mengaibkan betol. buang negara baru tau

    ReplyDelete
  8. wa marh nie kalau org permainkan negeri Selangor.. Lagi2 nk PRU

    ReplyDelete
  9. rasanya x perlu la kot dia hina2 negeri org lain...

    ReplyDelete
  10. td akak gugel nama dia
    katanya fake akaun..guna gambar blogger lain..harap2 benda ni x betul

    ReplyDelete
  11. Masha Allah, cikpuan Juliani ni tak bolehkah bertindak secara rasional sikit. Grrr, inilah yang tak bestnya apabila FB disalahgunakan. -.-

    ReplyDelete
  12. Pkai tudung da moleg sgt da. Tapi bahasa kemaen lg! Mohon Allah bukak pintu hati dia.

    ReplyDelete
  13. Assalamualaikum tuan empunya blogger... saya rasa FB nie FB fake... xkan lah orang perempuan yang pakai tudung dengan sewenang2nya hina negeri kelahiran saya... mungkin ada orang lain yang menggunakan kan gambar dia dengan nama palsu... dont judge fb by its cover... ^_^

    #eh kalu aku jupo sapo buak nie aku pijok-pijok doh... dok reti nok hormat org lain... >_< maafkan saya... emo..

    ReplyDelete
  14. Kadang2 jgn percaya pada gambar yg di paparkan. Abaikan sahaja, kerana ianya mungkin menggunakan gambar orang lain. Anda boleh komen apa yg di tulis...dan apa yang di katakan memang terlampau! Inikah caranya menyurakan pendapat dan amarah atau sekadar mempropaganda kan. Semoga Allah memberi petunjuk kpdnya.

    ReplyDelete
  15. nick tak sayang mulut betol perempuan tu..huhuhu

    ReplyDelete
  16. astagfirullahalazim...bakpe la jdik lagu tu???

    ReplyDelete
  17. Salam. Saya Juliani Zaidi. Kat sini saya nak ambil kesempatan utk memohon maaf kepada semua rakyat Kelantan atau sesiapa sahaja yg terasa dgn status saya tempoh hari. Bg saya isu ini dah lama diperkatakan tp mgkin baru ditulis di blog ni. Sy mengaku segala kesulitan mmg dtg dari saya dan saya mengaku saya sendiri yg menulis comment spt tempoh hari. Namun, saya menyesal dgn tindakan saya berbuat demikian dan lebih kesal lagi apabila ada pihak yg sebenarnya cuba utk memalukan sy dgn crop dan publish comment saya saja sedangkan individu berkenaan tidak menceritakan status berkenaan ttg apa dan apa lagi komen2 lain dari individu-individu lain yg saya kira masih ramai yg lebih teruk dari saya. Walaubagaimanapun ia terpulang pada masing2 utk menilai. Sy mengakui semua kesilapan dtg dari sy dan sy tidak sepatutnya menulis sesuatu yg berbentuk sensitiviti spt itu. Sbg manusia sy mengaku sy buat silap dan wajib utk sy menginsafi setiap kesilapan sy. Utk mendoakan sesuatu spt itu kpd Nik Aziz ianya hanya ckp kosong sahaja dan sy sejujurnya tidak pernah berbuat demikian. Apapun, terima kasih dan maaf kpd seluruh rakyat Malaysia yg budiman.

    ReplyDelete
  18. what goes around come around. Allah lebih tahu apa yang perlu untuk membalas mereka seperti itu.

    ReplyDelete
  19. Boleh percaya ke orang kat atas ni..

    ReplyDelete
  20. Di tujukan kpd Juliani Zaidi 17:22

    ReplyDelete
  21. eemmm...KY sependapat dengan BM,

    kata seharusnya jaga kata2 janan sampai menghiris perasaan org..

    ReplyDelete
  22. Apa-apa pun.. Budi Bahasa Budaya Kita. Think before talk. Jangan sewenang-wenangnya nk menghina org. Ingat satu perkara je, orang yang menghina itu lebih hina daripada org yg dihina. Buktinya?? Dah terjadi dekat diri awak sendiri cik Juliana Zaidi. ALLAH nak balas balik, sekejap je. Tanpa kita jangka kan. So, jadikan benda ini sebagai iktibar ok.. ^_^

    ReplyDelete
  23. kalau ikutkan semua negeri ada problem sndiri.. tak pndai nak jaga mulut

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup its me. Boleh rujuk fb saya www.facebook.com/extrovert.queen. Saya tak berniat nak panjangkan cerita tapi saya sedar setiap kesilapan yg saya lakukan dan wajiblah saya menginsafinua. Boleh rujuk fb saya utk penjelasan penuh saya mengenai komen saya tempoh hari. Salam.

      Delete
  24. eh.. JZ ada komen..erk.. =='
    Kelantan teruk ka?? rasanya tak ada teruk mana kan..?huhu.. bg sya semua negeri ada baik ada buruk ada tempat yg maju ada yg mundur..huhu.. tak baik tau doakan orang mati..huhu..

    ReplyDelete
  25. dah cantik bertudung lgi..
    ntah mna silapnye ble plk kuar statement camtu?
    ksian nik aziz.. ashik kna kutuk jer..
    berani betul mengutuk ulama..

    ReplyDelete
  26. emm, kalau nak kutuk negeri tu kiranya hamba ini tak berapa serius lah nak kisah, sebab kutuk lah negeri hamba pu hamba memang tak kisah, tapi amat terasa sedih lah, bila orang duk kutuk Pok Nik yang hamba kenali itu.. dok patut sungguhlah..

    ReplyDelete
  27. sebagai manusia kita ada akal untuk fikir mana yg baik mana yg buruk. fikir dulu kebaikn dan keburukan sebelum nak buat sesuatu perkara tu

    ReplyDelete
  28. berhati-hati bila nak tulis sesuatu.. berhati2 bila nak cakap sesuatu.. nant buruk padahnya..

    ReplyDelete
  29. Terlajak perahu boleh di undur, telajak kata..buruk padahnya!! =p

    ReplyDelete
  30. Buat tak fikir dulu.. Apelah nasib badan..

    ReplyDelete
  31. emmmm.... macam2... dik Juliani, memohon maaf dan menginsafi adalah jalan terbaik. Lps ni, lebih berhati2 ya dik :)

    ReplyDelete
  32. sebab tu org ckp, terlajak perahu boleh undur. terlajak kata binasa.. berfikir dlu sebelum kata, tu lah yg terbaik.. even nk buat jahat dgn binatang pun berdosa ni kan plk kita sesama manusia.. mohon dijauhkan,

    ReplyDelete
  33. memang sy da rujuk pun facebook cik juliani zaidi dulu. Terus terang saya ckp, disebalik kata maaf dari cik juliani zaidi tu cik juliani zaidi msh lg npk tidak puas hati dengan tok guru kan? Untuk pengetahuan awak, tok guru itu seorang ulama yg tinggi ilmunya. Dia tahu apa yg dia cakap. Cuma orang2 yg seperti juliani zaidi ini lah yg sering berslh sangka dengan setiap hujahan beliau. Kalau awk rasa ada something wrong dgn hujahan tok guru dan awk xfaham betul2 akn mknanya, sebaiknya awk cri dlm buku agama atau bertanya dgn org yg lbh berilmu tntg mkna tersebut. jangan nk think negative dan pndai2 nk bt andaian sendiri. Ada mksud yg dalam setiap kta2 tok guru itu.

    ReplyDelete
  34. jmpa dpn2 luku dai dia tu.. aku mntk dia dpt mai png ley aku sipat2 mnah nii.. muka cun prgai hancuss

    ReplyDelete

Terima kasih kerana tinggal komen di artikel ini. Komen yang mengandungi iklan,spam dan provokasi akan dipadam oleh admin. Untuk tujuan promosi, iklan dan review produk, sila hubungi saya menerusi email nick87siriusblack@gmail.com.

Terima kasih.