Rahsia Sulit Iklan Nuffnang Dan Buffered Earning

Mesti ramai yang tertanya-tanya kenapa sampai sekarang tak dapat lagi BE dari Nuffnang walaupun trafik yang diorang dapat mencecah tahap ribu riban. So, nak share la kat korang rahsia nak dapat buffered earning ni. Antaranya ialah :

1. Korang kena selalu update dibahagian survey – http://www.nuffnang.com.my/blogger/blogger-profile/ sekurang-kurangnya seminggu sekali. Sebab maklumat yang korang bagi kat survey membantu Nuffnang untuk recommend sponsored posts kepada pengiklan mereka. So, pengiklan akan meneliti perkara ini, sebelum memberi arahan kepada Nuffnang post iklan ke blog korang.

2. Para pengiklan akan memilih keyword yang ada pada blog korang, berdasarkan produk mereka dan mereka berhak memilih blog mana nak letak iklan mereka. Jika produk atau servis pengiklan mengenai gadget, maka keywords blog korang pun mesti related. Contoh sekarang ni tengah heboh pasal iPhone 5. 



3. Untuk mendapat keyword yang sesuai dan up to date, sila jadi ahli : Glitterati dan login ke http://innit.nuffnang.com/my . Kemudian lihat Popular Tag Cloud, kat sini ada bermacam keyword. So, postkan entri korang berdasarkan keyword di situ. Pandai-pandailah buat cerita berdasarkan keyword popular :) 

Labels :  iklan nuffnang, cara dapat buffered earning, tips tutorial,buat duit dengan blog,innit nuffnang.iphone 5 release,blog iphone,harga iphone 5,iphone 4.

Post a Comment

12 Comments

  1. menarik :)

    tengah mencuba mendapatkan be ni.. :)

    ReplyDelete
  2. OK.. OK.. DAPAT.. TQ 4 SHARING..

    ReplyDelete
  3. alang2 baru join nuffnang

    tips berguna!

    ReplyDelete
  4. asyraf : aku pun tengah cuba nak dapat BE jugak ni :)

    fairus : no problem bro :)

    bukankosong : dah join ada harapan nak dapat BE nanti :)

    ReplyDelete
  5. Owh penting juga tag/labels ni, igtkan saje2 je..

    ReplyDelete
  6. wow nice tips n info bro..:)

    ReplyDelete
  7. tgh cuba - harap2222 ada BE, tq

    ReplyDelete
  8. hi.. emma here, from group yg sama :) sorry lambat sket nak kenal kan diri.. hehehehhe

    ReplyDelete
  9. betul tu :P kekdang trafik rendah pun still dpt BE:) yg pnting jugak pandai2 la amik aty nuffnnag..hoho

    ReplyDelete
  10. pecinta pink : blog trafik rendah konpem dapat BE sebab nuffnang nak bagi blogger yg dapat trafik rendah sama rata ngan blogger lain :)

    ReplyDelete
  11. aku berbloging sebab minat. memang xde nuffnang dlm blog aku.

    ReplyDelete

Terima kasih kerana tinggal komen di artikel ini. Komen yang mengandungi iklan,spam dan provokasi akan dipadam oleh admin. Untuk tujuan promosi, iklan dan review produk, sila hubungi saya menerusi email nick87siriusblack@gmail.com.

Terima kasih.