Sunday, 12 August 2012

Penyanyi 3 Suara : Orang Thai, Lagu Indonesia, Baju Malaysia


First time dengar lagu ini terus terpikat. Bila dah habis dengar, replay balik. Percayakah anda gadis yang menyanyi lagu ini adalah orang Thailand? Rasanya kalau dengar lagu tanpa tengok video klip ramai yang menyangka gadis ni orang melayu. Tajuk lagu ni "Ya Sudahlah" dinyanyikan oleh Bondan Feat 2 Black. Gadis yang berketurunan Thai ini, nama dia Keesamus dan yang paling uniknya dia pakai baju jersi Malaysia sambil menyanyi lagu Indonesia. Memang tak pelat langsung. Suara pun boleh tahan. Rasanya dia nak sampaikan mesej yang kita Malaysia, Thailand dan Indonesia adalah satu rumpun Asia. Tak guna bergaduh, berperang sesama sendiri. Yang sudah tu sudah la. Korang patut dengar lagu ni. 
 


 Video You Tube






5 comments:

  1. terharu sbb ada org pakai jersey Malaysia hehehe...sebab sy sendiri tak berkesempatan untuk beli jersey Malaysia hehehehe

    ReplyDelete
  2. sedapkan.. sarah suka dengar dia nyanyi lagu bukan ku tak sudi.. sedap...pernah buat entri pasal dia jugak dulu http://sararose-93.blogspot.com/2012/03/gadis-thai-nyanyi-lagu-malayu.html

    ReplyDelete
  3. azham : kalo nak beli jersi beli dekat uptown murah..dalam rm 20 je sehelai.nak beli nanti beli la lebih..heheh

    ReplyDelete
  4. best! :) salam kenal..selamat hari raya!

    ReplyDelete

Setiap komen anda amat dihargai : )