Sakit Hati Tak Bila Dipanggil Gemok?


Cuba fikir situasi ne. Anda ada temu janji dengan kawan-kawan. So, masa nak pakai baju tiba-tiba baru anda sedar baju tu dah ketat. Tapi disebabkan baju tu feveret anda, pakai juga dan untuk sedapkan hati, anda cakap mungkin kawan-kawan anda tak sedar pun. Bila dah jumpa dan tanpa disangka, diorang tanya anda dengan soalan-soalan seperti ini. Apa perasaan anda?

Sukakah anda kalau dipanggil dengan panggilan seperti ini?


Tersinggung tak anda kalau pergi jalan-jalan tiba-tiba jumpa kawan dan diorang cakap seperti ini?

  
Marahkah anda apabila ada orang kata, "Kau ingat boroi tu seksi? Sudah-sudahlah tu, perasan diri sendiri hensem.."


Terkejut tak anda bila perkara seperti ini terjadi kepada anda tanpa disedari?


Sakit hati tak kalau dengar orang cakap macam seperti ini?


Bersemangatkah anda apabila disuruh buat seperti ini?


Rasa putus asa tak kalau dah diet tak berkesan juga?


Rasa tertipu tak apabila produk dibeli tak menjadi?


Bermotivasikah anda jika buat seperti ini?


Kalau jawapan anda YA, SAYA MARAH, KECIL HATI, TERSINGGUNG DAN SEBGAINYA, fikir-fikirkanlah apa yang patut dibuat. Dan bagi anda yang tidak kisah dengan percaya pada alasan- alasan seperti "biarlah mulut orang nak kata asal bahagia" atau "aku gemuk tapi kiut,jeles la tu" atau "ala, aku gemuk tapi sihat la" dan sebagainya, cuba tanya balik diri sendiri. 
Ok, untuk soalan yang akhir sekali, cikgu nak tanya kalau nak sihat dan jadi tough mana jawapan yang betul ?

A

atau

B


Sakit Hati Tak Bila Dipanggil Gemok? Sakit Hati Tak Bila Dipanggil Gemok? Reviewed by Nick Nashram on 21:36:00 Rating: 5

5 comments:

  1. haha , teya pun rasa macam nak gemuk ni . dah naik 2 kilo . takuiit .

    ReplyDelete
  2. kalo dah naik 2 kilo tu, cepat2 pegi fitness centre..huhu

    ReplyDelete
  3. Anonymous29 May, 2012

    fitness centre boh !!!!!

    ReplyDelete
  4. Aku penah dapat semua ayat negatif di atas. Hohohoh..tak kesah sangat tapi member2 yang terlalu bising melampau-lampau dan mendownkan diri.

    Nasib bek tersedar apabila gagal mengayuh basikal naik bukit.
    PAs hari tuh baru berazam nak gain stamina balik.

    Skrg pun berat jugak tapi stamina dah dapat balik. so.. i think should be fine.

    ReplyDelete
  5. yela yela,, tacim,, nak kurus r ni,, T_T

    ReplyDelete

Terima kasih kerana tinggal komen di artikel ini. Komen yang mengandungi iklan dan provokasi akan dipadam oleh admin. Untuk tujuan promosi, iklan dan review produk, sila hubungi saya menerusi email nick87siriusblack@gmail.com.

Terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Powered by Blogger.